Zoeken
  • Delphine Cordie

Trend in 2021: let's get personal!

Menselijk contact is vandaag waardevoller dan ooit. Het bouwen van een personal brand zorgt voor vertrouwen bij je volgers, is een vorm van netwerken, en geeft extra visibiliteit aan jouw merk of zaak. Bij deze vorm van branding toon je een authentiek beeld van jezelf en vertel je meer over je eigen persoonlijke interesses die relevant zijn voor de volgers. Maar hoe pak je dat nu aan?


Moet dat een perfect beeld zijn van jou als persoon? Helemaal niet. Als het maar naturel en authentiek is. Maar denk erover na voor je eraan begint. Waarover je wil posten, en waarover niet? En waar je de lijn trekt met je privé omgeving? Van als je je eigen authentieke tone-of-voice hebt bepaald, ga je reacties krijgen van je volgers en win je snel aan zelfvertrouwen en geloofwaardigheid.


4 tips die je zullen verder helpen:


  1. Voor je begint: bepaal je strategie. Waarover ga je vertellen? Wat zijn jouw waarden? Wat willen jouw volgers over jou weten?

  2. Neem de tijd en verzamel enkele verhalen: een speciaal verzoek van een klant, een bezoek aan een leverancier, een reactie van een blije klant, een voorval in de winkel,... Mensen houden van verhalen, en zeker als die van de zaakvoerder zelf komen. Storytelling is key.

  3. Zorg voor meerwaarde en schrijf bepaalde topics uit op een blog, in een nieuwsbrief of op een eigen website. Geen proza, maar hapklare, leerrijke content. Zo blijft jouw content niet enkel eye-candy voor Instagram, maar wordt het een meerwaarde voor je merk.

  4. Betrek jezelf, maar ook je team in dit verhaal. Schrijf regelmatig content over je team, hun functie en toon hun gezicht. Laat hen bijvoorbeeld aan het woord in een interview met enkele originele vragen. Het zet het authentieke karakter van jou en je zaak nog meer in de verf.

Als je weet dat 80% van je omzet komt van 20% van je klantenbestand, is personal branding niet te onderschatten. De invloed van de zaakvoerder en het contact met de klanten is dus van groot belang. Conclusie: maak je aanpak in personal branding een onderdeel van je marketing strategie.


Meer inspiratie nodig? Kijk eens hoe collega-zaakvoerders het aanpakken. Of Willy Naessens bijvoorbeeld? Donald Muylle? Om er maar enkele te noemen :-)



#overthemoon #communicatie #personalbranding









68 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven