Zoeken
  • Delphine Cordie

'You've got mail.' (oh nee!)

92% van de mensen vindt email een goede tool voor communicatie, maar 64% krijgt vaak emails die voor verwarring of frustratie zorgen. ⁠

Je kent het wel: verkeerd taalgebruik, spelfouten, reply-all mails zonder einde, geen antwoord ontvangen, enzovoort.⁠

Krijg jij er soms ook grijze haren van?⁠

⁠Bepaal daarom duidelijke spelregels binnen je bedrijf over het emailverkeer. Als iedereen zich hieraan houdt, zal je veel frustratie en misverstanden kunnen vermijden.


Ik geef je alvast 3 tips:⁠

1. Maak je onderwerp duidelijk in één oogopslag.

Dit bepaald meteen de verwachtingen over het onderwerp bij de ontvanger. Wat nog meer? Vermijd lange zinnen in de tekst en breng structuur aan met bullet points. De lezer zal je dankbaar zijn. ⁠Maak op het einde ook duidelijk wat je van de email verwacht.

2. Maak het persoonlijk.

Schrijf de ontvanger aan met zijn of haar naam. 'Beste Ann' geeft véél meer kans op een antwoord dan 'Beste (niks)'.⁠ Schrijf je een email met je telefoon? Verander dan de handtekening van 'sent from iPhone' in een persoonlijke afsluiter.

3. Een delicaat onderwerp?

Bel de persoon eerst even op voor je de email verstuurt. ⁠Persoonlijk contact (per telefoon of face-to-face) is nog steeds de beste manier om te communiceren.




#overthemoon #delphinecordie #communicatie #howtoavoidthespamfolder

9 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven
  • Instagram

©2020 door www.overthemoon.be